Thursday, November 5, 2009

Layu Di Hembus Bayu



Hidup ni mengajar aku erti kedewasaan, walau pahit walau ape pun kita tetap perlu tempuhi dengan berliku2 ranjau yang berduri...sementelah itu aku jadikan diri aku sebagai uji kaji pada hari2 yang aku lalui, setiap apa yang aku terokai akan aku simpan sebagai kenang-kenangan dan akan aku nilai mana buruk mana baiknya..

walaupun aku tahu diri aku bukan yang dihikmah,ternyata aku ingin menjadi yang terbaik dikalangan yang terbaik...bukan sekali tapi selamanya...tak pernah pun aku minta untuk dilahirkan kedunia ni dengan jalan yang sempurna seperti mana jalan yang dilalui oleh para malaikat...aku sadar hidup aku hanyalah untuk yang esa,tapi aku tidak terlalu bergantung pada doa kerna Dia sendiri mahukan kita berusaha untuk mencapai sesuatu yang kita mahu...

dan...dalam perjalanan hidup aku tu pelbagai yang dah aku tempoh dan segalanya bermula dari A.. telah aku lukiskan warna2 hidup aku dengan perjalanan yang dah aku lalui selama ini...






warna yang begitu ceria pastinya setiap makhluk ingin...

tapi....disebalik keceriaan tu tak selamanya warna tu akan di kuasai kita kerna kita ini hanyalah insan biasa...



aku memulakan hidup aku yang terlalu indah sementelah aku dimiliki oleh seseorang yang begitu berharga bagiku,aku lalui jalan2 cinta dengan penuh warna warni yang menyinari di kiri dan kanan aku...aku diciptakan satu tempat yang paling indah di dalam satu kawasan yang tak siapa mampu miliki iaitu di dalam hati dia...

die memberi aku beribu2 ucapan yang tak pernah sekalipun lekang apa lagi luntur dek insan2 lain...dalam ranjau indah itulah dia ciptakan aku sebuah cinta yang begitu agung yang begitu gah untuk aku miliki...

tapi sayang...bila kehadiran insan ketiga dalam hidup nyatanya untuk memilikinya pula...dengan kehadiran insan ketiga aku tak mampu lagi berkata apa kerna dia lebih berhak dari aku diatas segala2nya terhadap dia...

namun dan hakikatnya dia telah lebih awal menaburkan seribu benih2 cinta pada aku supaya kasih dan sayang dia pada aku tidak akan padam walau perpisahan hadir lebih awal dari kebahagian yang belum puas aku dan dia nikmati...aku redha dengan apa yang telah aku miliki dan aku redha dengan apa yang telah aku lalui sepanjang perjalanan hidup antara aku dan dia kerna dia tidak pernah sekalipun mengecewakan aku apalagi menyakiti hati aku dengan sewenangnya...biarpun kini dia telah menjadi milik insan yang lebih berhak dari aku tetapi tidak pernah sekali dia melupakan aku...

dan kini tiada lagi kata-kata indah yang bisa aku dengar darinya,tiada lagi sentuhan manja darinya,tiada lagi belaian yang selama ini aku tagihkan darinya...segalanya hilang begitu saja dan aku berpeleseran bersama rindu yang tak pernah jemu mengunjung aku dipentas gersang...

yang pasti, aku mahu kalian yang mendengar dan melihat ini supaya mengerti segala yang terjadi dan setia pada yang satu mampu merubah segala2nya dengan adanya kepercayaan di balik mata yang kedua....



aku redha, aku tabah dan aku mengalah...

No comments:

Post a Comment